Att finna sanningen

Kampen mellan satan - Mysterieskolan och Gud - Kristendom

En kristens syn på Westboro Baptist church

Praktiserar de kristendom med sin hatiska retorik mot homosexuella och transpersoner samt andra som de anser att gud hatar.

Denna kyrka har fått många att vända sig ifrån kristendom och därmed har dessa medlemmar dragit på sig en stor synd. För gud hata ingen människa på denna jord och vill faktiskt vårt bästa. Problemet är att vi oftast inte lyssnar på gud och därför går det som det gör i denna värld.

Innan jag blev kristen så tyckte jag att medlemmarna var tokiga och skapade en bild hos mig av kristna då framför allt media så hjärna visade dom på tv i tidningar. Något som en person som hatar kristendom så hjärna gör. För denna kyrka är så lite kristen som det bara går. Ingen riktig kristen beter sig så här och de har varit ett problem för kristendomen att de är så hatiska.

Jesus sökte upp och hade som mål att komma nära de som syndade medan denna kyrka stöter bort syndare vilket är helt emot kyrkans tro och vi ska följa Jesus som ett exempel vilket återigen denna kyrka inte gör.

Några exempel på Westboro Baptist church hatiska retorik där de påstår att gud hatar oss, gud hatar homosexuella och annat som DE anser att gud hatar. Varför tror de att gud skulle hata oss även om vi gör fel. Visst vi syndar men vi har möjlighet till att få förlåtelse. Denna kyrka har missförstått bibelns budskap något som många andra har gjort.

Gud hatar våra synder men inte individen, vilket står i bibeln att vi även ska be för våra fiender och de som hamnat fel i världen, de som gör fel och inte förstår vad för budskap kristendomen verkligen har. Så man kan säga att de har ett antikristet budskap.

Matteus 5:44 Jag säger er: Älska era ovänner och be för dem som förföljer er.

Matteus 5:43 Ni har hört att det är sagt: Du skall älska din nästa och hata din ovän.

Matteus 5:44 Jag säger er: Älska era ovänner och be för dem som förföljer er.

Dessa verser visa hur fel Westboro Baptist church har och jag har alltid som så många tyckt att detta känns så okristligt och framför allt väldigt konstigt, tyvärr så får denna kyrka oss kristna att verka mer tokiga. Men media som annars struntar i allt kristet och undviker att intervjua riktiga kristna de med heliga anden som vägleder oss intervjuas och syns inte så ofta i nyheterna. Så denna kyrka passar den okristliga världen att visa upp enbart för att få så många att vända kyrkan ryggen till och tyvärr öppna sig för andra trosuppfattningar samt ateism.

Som kristen så är jag emot pride och homosexualitet men hatar jag de som är homosexuella eller transpersoner så är det ett enkelt nej. För jag vet samtidigt att dessa personer är lurade och har hamnat fel liksom medlemmarna i denna Westboro Baptist church. Jag kan bara be för att dessa medlemmar kommer till sin sans och inser det som är fel i deras retorik och åsikter.

Satan är bra på en sak och det är att lura och bedra oss människor något som vi har enormt svårt att skydda oss emot framför allt om vi inte har något skydd från gud genom den helige anden. Jesus kom hit till oss för att SKYDDA oss ifrån de onda makter som vi idag ser får allt mer makt över samhället.




We live in a world full of lies

Email: Att finna sanningen https://www.symptoma.ro